SZACUNEK DLA KLIENTÓW
- Coachowie szanują prawo innych osób do posiadania odmiennych przekonań i poglądów.
- Nie podejmują prób przekonania innych co do wyższości swoich własnych przekonań, wartości lub poglądów.
- Na początku zaistniałej relacji, coach zadba o to by klient zrozumiał istotę umowy coachingu, do jakiej między nimi dochodzi.
- Coach nie dyskryminuje klienta pod żadnym względem. Coach nigdy nie wykorzystuje klienta w sferze osobistej, finansowej czy też seksualnej.
- Coach jest zobowiązany uzyskać zezwolenie klienta zanim zechce wykorzystać jego dane lub rekomendacje w charakterze referencji.
- Coach szanuje treść wszelkich umów i dotrzymuje obietnic danych klientowi.
POUFNOŚĆ
- Coach zachowuje w tajemnicy materiały uzyskane od klienta, z wyjątkiem sytuacji uzyskania pełnomocnictwa klienta, wymogu prawa, lub z innej ważnej przyczyny, takiej jak nieuchronne wyrządzenie szkody osobom trzecim.
- Wspomniane materiały mogą być omawiane podczas sesji w cztery oczy, lub przy wykorzystaniu technologii komunikacyjnych, tzn. telefon, komputer, poczta głosowa.
FEEDBACK I POSTĘPY
- Coachowie podejmują racjonalne kroki w celu zbadania postępów poczynionych przez klienta. Jeśli klient nie posuwa się naprzód, należy otwarcie przedyskutować kwestię z klientem w ramach sesji coachingowej.
- Coachowie tworzą i zachowują dokumentację zawierającą przebieg swojej pracy z klientami celem spełnienia wymagań zawodowych i prawnych.
- Gdy zajdzie potrzeba, coachowie odsyłają klienta do innych profesjonalistów, takich jak doradca, terapeuta lub lekarz, kiedy dowiedzą się o problemie, który wymaga szczególnego potraktowania.
- W przypadku pojawienia się przeszkód w prowadzeniu coachingu, coach podejmie stosowne wysiłki w celu ustalenia nowych warunków z klientem. Jeśli zakłócenia w coachingu okażą się długotrwałe, może to się wiązać z przedzieleniem klientowi innego tymczasowego coacha.
- Relacja coachingowa zostaje zakończona z chwilą wygaśnięcia umowy między coachem i klientem, zwykle pod koniec ważności wcześniej zapłaconego kontraktu.
- Jeśli coaching zakończy się z winy coacha przed wygaśnięciem umowy, zaoferuje on zwrot zapłaconego z góry wynagrodzenia, które obejmowało zakres niedokończonego coachingu.
- Jeśli coaching zakończy się z winy klienta przed wygaśnięciem umowy, klient zapłaci wynagrodzenie w miejsce wymówienia, jeśli tak wcześniej ustalono.
14 ZASAD COACHA
- 1.Dbaj o własny rozwój
- 2. Nie zawiedź zaufania
- 3. Podejmuj się tylko tych zadań, do których czujesz się przygotowany
- 4. Bądź prawdomówny
- 5. Bądź lojalny
- 6. Szanuj autonomię klienta
- 7. Pamiętaj, że to Ty jesteś ostatecznym sędzią Twoich decyzji zawodowych
- 8. Dotrzymuj zobowiązań
- 9. Nie uważaj się za nieomylnego
- 10. Bądź wyczulony na problem konfliktu interesów
- 11. Dbaj o własną kondycję psychofizyczną
- 12. Pamiętaj o różnicy między celem a środkiem do celu
- 13. Staraj się patrzeć na innych coachów nie jak na rywali, ale jak na ludzi, z którymi można i warto współpracować
- 14. Pamiętaj, że szacunek dla samego siebie to wartość, której nie sposób przecenić